فروشگاه اینترنتی سبزآبی، نمایندگی انحصاری فروش اینترنتی لباس نوزاد و کودک برندهای تیک تاک و برگ سبز
ضرورت بستن پیشبند در کودکان

ضرورت بستن پیشبند در کودکان

  • 1398/10/17
  • 2519
بسیاری از والدین با شست و شو دائمی و همیشگی لباس کودک خود مشکل دارند و گاهی از این موضوع خسته می شوند.

کودکان با توجه به توانایی اندک خود در هنگام خوردن و یا آشامیدن، موجب کثیف شدن لباس خود خواهند شد و همچنین با وجود دغدغه بزرگ تعویض لباس در کودکان، این موضوع به مشکلی بزرگ برای والدین و کودکان تبدیل شده است.
والدین در چنین مواردی می توانند از پیشبند برای جلوگیری از کثیف و یا خیس شدن لباس کودک خود استفاده کنند. پیشبند مانع از درگیر شدن لباس کودک با انواع خوراکی ها و نوشیدنی ها خواهد شد و بدین صورت از کثیف شدن لباس او جلوگیری خواهد کرد.

درست است که کودک تمام فکر مادر را به خودش مشغول می کند اما شما به عنوان یک مادر باهوش بایستی حساب و کتاب دقیقی از تمام حرکات کودک خود داشته باشید. اینکه فرزندتان در ساعات مشخص چه کارهایی انجام می دهد و آیا از مایعات و یا غذا استفاده می کند و یا خیر.
اگر قرار است در ساعاتی که شما بیرون از منزل هستید دلبندتان مایعات زیادی بنوشد شما به دستمال کاغذی بیشتری نیاز خواهید داشت و همچنین استفاده از پوشک چند برابر خواهد شد..

اهمیت پیشبند

تعویض مداوم لباس کودکان علاوه بر مشکلاتی که در هنگام تعویض به وجود خواهد آورد، گاهی موجب اختلاف خانوادگی و یا حمل کلی لباس مازاد خواهد شد. برای درک کامل تر این موضوع ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.

مثال

کودکی دو ساله دارم که به شدت لجباز و استقلال طلب می باشد. هنگام پوشیدن لباس و خوردن غذا درخواست دارد که به تنهایی این کار را انجام دهد. من نیز برای جلوگیری از لجبازی و احترام گذاشتن به علایق کودکم حق انتخاب را به خود او می دهم و پس از صرف غذا با مشقت تمام اقدام به تعویض لباس او می کنم. عید امسال که قصد مسافرت داشتیم، با توجه به شرایط کودکم یک ساک بسیار بزرگ برای لباس های او تهیه کرد که همین موضوع باعث اختلاف نظر و کمی بد خلقی میان من و همسرم شد. پس از آن اتفاق تصمیم به حل مشکل گرفتم و با مراجعه به روانشناس کودک راه درست را انتخاب کردم. روانشناس در ابتدا روش من یعنی دادن اختیار و قدرت تصمیم گیری به کودک را تحسین کرد و برای حل این مشکل، استفاده از پیشبند را به من توصیه کرد. به راستی که یک پارچه کوچک (پیشبند) می تواند چه تاثیر بزرگی در روابط خانوادگی داشته باشد.
با توجه به متن بالا می توانید اهمیت پیشبند و استفاده از آن را به درستی درک کنید.
شما می توانید برای جلوگیری از مشکل بالا استفاده از پیشبند را در منزل با فرزند خود تمرین کنید. درست است که در منزل می توانید به راحتی اقدام به تعویض لباس کودک خود کنید و هر لباسی که نیاز داشته باشید دم دست شما خواهد بود اما خارج از منزل این شرایط برای شما محیا نخواهد بود و بایستی به استفاده از پیشبند رضایت دهید. در غیر این صورت باید حمل کلی لباس را به جان بخرید.

همچنین لباس های قدیمی فرزندتان که دیگر اندازه و برازنده نیستند می توانند به شما کمک کنند تا در زمانی که فرزندتان پیشبند را دوست ندارد، از لباس های قدیمی او که مورد علاقه اش بوده اند برای دوختن پیشبند های شیک استفاده کنید، مطمئن باشید قانون آشنا پنداری باعث می شود فرزندتان خودش پیش بند را طلب کند. به هر حال شما با کمی دقت در رفتار کودک متوجه خواهید شد که کدام لباس مورد علاقه فرزندتان بوده تا از آن استفاده کنید.

البته رفتار شما در هنگام تعویض لباس کودک از تاثیر بالایی برخوردار است. با رعایت تمام این نکات شما و فرزندتان به استفاده از پیشبند عادت خواهید کرد.

انواع پیشبند تیک تاک و برگ سبز

انواع پیشبند

شما بایستی در انتخاب پیشبند دقت کنید تا پیشبند مناسب با نوع فعالیت کودک خود انتخاب کنید.
چنانچه کودک شما تمایل به استفاده از مایعات و غذاهای شل را دارد باید از پیشبندهای حوله ای و یا آستر دار استفاده کنید تا در صورت ریختن مایع بر روی آن، لباس کودک شما نمناک و یا کثیف نشود.
اما اگر قصد دادن غذاهای سفت و کودک خود دارید می توانید از یک پیشبند معمولی برای او استفاده کنید.

بند پیشبند

تا به اینجا از اهمیت استفاده از پیشبند و جنس آن صحبت کردیم. از آنجایی که پوست کودک شما بسیار لطیف و حساس می باشد، دقت به جنس بند پیشبند بسیار ضروری می باشد.

بند پیشبند به دلیل قرارگیری آن بر روی گردن کودک و ارتباط مستقیم آن با پوست کودک، بایستی از جنس هایی تشکیل شود که برای کودک حساسیت و آلرژی ایجاد نکند که بهترین جنس های آن نخی و پنبه ای می باشد.
طراحی زیبا و رنگ مناسب در کنار جنس عالی و متناسب با کودک، می تواند یک انتخاب درست برای شما و فرزندتان باشد. برند آشور در کنار جنس تمام نخ و پنبه پیشبندها، اقدام به طراحی زیبا و رنگبندی چشم نواز کرده است که این پیشبندها را برای دورهمی های بیرون از منزل هم مناسب کرده است.

رنگ های بکار برده شده در برند تیک تاک و برگ سبز (آشور سابق) کاملا طبیعی بوده و چنانچه کودک شما پیشبند را به دهان خود ببرد، مشکلی برای او ایجاد نخواهد شد. همچنین جنس تمام نخ و پنبه ای این پیشبندها گردن کودک شما را آزار نخواهد داد و برای او حساسیت ایجاد نخواهد کرد.