فروشگاه اینترنتی سبزآبی، نمایندگی انحصاری فروش اینترنتی لباس نوزاد و کودک برندهای تیک تاک و برگ سبز
بهترین کارتون ها و انیمیشن های تابستان 1401 شبکه پویا

بهترین کارتون ها و انیمیشن های تابستان 1401 شبکه پویا

  • 1401/04/21
  • 26665
در این مقاله سعی داریم برخی از بهترین کارتون ها و انیمیشن های تابستان 1401 از شبکه پویا را معرفی کنیم.

برنامه کودک فارسی
برنامه کودک دخترانه
برنامه کودک خوب
فیلم برنامه کودک
برنامه کودک ناستیا
برنامه کودک ماشین
برنامه کودک ایرانی
برنامه کودک خوشگل

«کانال پویا» یکی از کانال های شبکه تلویزیونی کودک و وابسته به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است. این کانال، هر روز، برنامه های تلویزیونی خود را برای خردسالان فارسی زبان ارائه می کند. در این مقاله بهترین کارتون های شبکه پویا (نهال) را معرفی و بررسی می کنیم.

اژدها سواران

مجموعه کنام اژدها

مجموعه ی کنام اژدها یا همان اژدها سواران (Dragons)شنبه تا چهارشنبه ساعت 18 از شبکه کودک پخش می شود.

در این مجموعه، هیکاپ نوجوانی است که با هوش و استعداد خود توانسته است با اژدهایان جزیره که سال ها با آن ها دشمن بوده اند، صلح کرده و به سال ها دشمنی با آن ها پایان دهد؛ اما او با چالش های جدیدی در زندگی کنار اژدهایان رو به رو می شود و سعی می کند به کمک دوستان اژدها سوارش آن ها را حل کند. سریال اژدها سواران در ادامه ی انیمیشن سینمایی «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؟» ساخته شده و با استقبال خوبی رو به رو شده است.

خرید لباس نوزاد

لازم است والدین بدانند که این اثر یک سریال تخیلی است و موجب تقویت قوه ی خیال پردازی در بین کودکان خواهد شد، در نتیجه لازم است از غیر واقعی بودن آن با کودکان خود صحبت کنند. شدت خشونت و ترس نمایش داده شده در سطح بالایی نیست. موارد خشونت بیش تر به صورت فانتزی و طنز است. زد و خورد های فیزیکی نیز در دفاع از جزیره و با دشمنان آن صورت می گیرد. ترس ناشی از سقوط، دیدن اژدها، یا غافل گیر شدن از جمله مواردی است که به نمایش در آمده است، این موارد نیز از شدت کمی برخوردار هستند. در این اثر شخصیت های منفی نیز وجود دارند که باید با کودکان درباره ی نحوه ی برخورد با شرارت های آن ها صحبت شود و صبر و خویشتن داری را توصیه کرد. رابطه ی دوستان هیکاپ دارای برخورد هایی مانند طعنه زدن، تمسخر و برخورد های فیزیکی است که اگر چه در روایت جزئی اثر است؛ اما بهتر است والدین از تأثیرات آن غافل نشوند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

  • هیکاپ در برخورد با میدوو چگونه عمل کرد؟
  • نقشه ی گنجی که دوستان هیکاپ پیدا کردند، در نهایت به کجا رسید؟
  • درباره ی واقعی بودن موجوداتی مانند اژدهایان با کودکان خود صحبت کنید. کودکان باید دلیل نحوه ی عملکرد هیکاپ در برابر شخصیت های دیگر را بدانند. راه کار هایی که کودک به آن دست پیدا می کند، می تواند موضوع گفت و گو قرار بگیرد. هر داستان نیز یک نتیجه ی منحصر به فرد دارد که می تواند موضوع بحث با کودکان باشد.

ایوری ماجرا

ماجرا های ایوری و تاتی و طوطو

روزی در ماجرا های ایوری موجود عجیب و کوچکی که داخل جوهر قلم زندگی می کند، زیر باران در جنگل گم می شود؛ تا اینکه پسر بچه ای او را نجات داده و به خانه اش می رساند.

انیمیشن «تاتی و طوطو» یا «صخره پافین ها» در ایرلند یک جزیره زیبا و وحشی وجود دارد که «اوونا» و برادر کوچکش به همراه خانواده و دوستانشان در آن جا زندگی می کنند و «اوونا» در هر قسمت ماجراهای جالبی را رقم می زند.

ماجرا های ایوری وتاتی و طوطوازشبکه پویاهر روز پخش می شوند.

6 انیمه ای که هرکودکی باید ببیند

اژدها

گروه نجات اژدها

کارتون گروه نجات اژدها پنجشنبه و جمعه ساعت 18 از شبکه پویا پخش می شود.

این انیمیشن درباره ی جشن سنتی وایکینگ ­ ها به نام ادینیول است که به خاطر تغییر آب و هوا وبارش شدید برف لغو شده است، اما سواران ناجی که علاقه ی زیادی به کمک به دیگران دارند با حل مشکل سرما، به وایکینگ ­ ها در برگزاری مراسم کمک می ­کنند. لیلا کارکتر باهوش و زیرک داستان است که می توانید راجب صفات او با فرزندتان گفت و گو کنید.

دکتر ارنست

دکتر ارنست

مجموعه دکتر ارنست را می توانید پنجشنبه و جمعه ساعت 21:30 از شبکه پویا تماشا کنید.نام اصلی این مجموعه خانواده سوئیسی رابینسون: جزیره اسرارآمیز فلون می باشد.

خانواده دکتر ارنست، محصول ماندگار دیگری از شرکت نیپون. با محوریت شخصیت خاطره انگیز فلون، دختر 10 ساله پرجنب و جوشی که در ذهن ما ایرانی ها جاودانه شد. بی اغراق می توان لقب خوش ساخت ترین را به این انیمه پر مخاطب نسبت داد. اتفاقات متعددی که در جزیره برای این خانواده اتفاق می افتد و راه حل ها و شیوه ی برخورد آن ها با مسائل، این کارتون را بسیار جذاب ساخته و ببینده را تا پایان ماجرا درگیر داستان خواهد کرد. دکتر ارنست رابینسون پدر 46 ساله فلون و رئیس خانواده رابینسون است. او یک پزشک ثروتمند است که به فقیرانی که نمی توانند کمک پزشکی دریافت کنند، کمک می کند. او تصمیم می گیرد پس از دریافت نامه ای، خانواده خود را به استرالیا ببرد و خانه پدر، پدربزرگ و پدر پدربزرگ خود را پشت سر بگذارد.

زنان کوچک

زنان کوچک

این مجموعه جذاب و دیدنی را می توانید شنبه تا چهارشنبه ساعت 21:30 از شبکه پویا تماشا کنید.

چهار دختر خانواده همراه مادرشان با شروع جنگ و رفتن پدر خانواده برای جنگیدن، به خانه عمه مارتا می روند؛ عمه ای بد اخلاق و سختگیر. هر کدام از دختر ها روحیات خاص خودشان را دارند. مگی دختر بزرگ خانواده مثل تمام بچه های اول خانواده، مهربان، آرام، معلم و کدبانوست، دختر دوم، کتی شور و هیجان بالایی دارد؛ حتی برای کتاب خواندن به بالای درخت می رود. اودختری است لاغر و قد بلند که مغرور، رک، جسور، با اخلاق و وفادار است.

خرید لباس نوزادی

بتی، دختر سوم که معمولا مریض احوال است، اما روحیه آرامی دارد و علاقه ی زیادی به پیانو دارد. بتی چند بچه گربه به عنوان حیوان خانگی نگه می دارد و بسیار خجالتی است. دختر چهارم، ساراست که بسیار هم شیطنت می کند.او موهایی طلایی و چشمانی آبی و پوستی سفید رنگ دارد. در کل کمی مغرور است و سعی می کند بزرگ تر از سنش رفتار کند.

مسلما هر مخاطب با شنیدن تمام این ویژگی ها به یاد کارتون محبوب و دوست داشتنی زنان کوچک می افتد که دوبله بسیار زیبای آن سهم عمده ای در محبوبیت آن داشت و همه با علاقه به تماشای این انیمیشن می نشستند.

گروه شب نقاب

گروه شب نقاب

سریال گروه شب نقاب راشنبه تا چهارشنبه ساعت 15:30 از شبکه پویا مشاهده کنید.

داستان سه نوجوانی است که دغدغه نجات مردم و ایجاد آرامش و امنیت برای ساکنین شهر را دارند. آن ها با تبدیل شدن به ابر قهرمانان با خلاف کار های شهر مقابله می کنند. این انیمیشن در فضای فانتزی ساخته شده است که این امر از شدت خشونت ها و ترس های آن کمی می کاهد.

از فرزندتان بپرسید که دوست دارد به جای کدام شخصیت های انیمیشن باشد. اگر فرزندتان سن کمی دارد می توانید شخصیت های هر یک را برای او تشریح کنید تا بهتر تصمیم بگیرد. با این سؤال شما والدین متوجه می شوید که جهت فکری فرزندتان چگونه است. آیا تمایل به عضویت در گروه خلاف کار ها را دارد و کار های آن ها را جذاب می پندارد یا دوست دارد در گروه شب نقاب باشد و به مبارزه علیه بی نظمی و بی قانون بپردازد.

ماداگاسکار

ماداگاسکار

این مجموعه جذاب را می توانید از شبکه پویا تماشا کنید.

«ماداگاسکار» داستان حیواناتی است که در باغ وحش شهر نیویورک زندگی می کنند. آن ها چهار دوست هستند: شیر، گور خر، زرافه و یک اسب آبی. دوستی آن ها به حدی است که هر کاری برای همدیگر می کنند.

دورت بگردم ایران

دورت بگردم ایران

«دورت بگردم ایران» مستندی با موضوع ایرانگردی و جاذبه های دیدنی شهر ها و روستا های مختلف ایران است. در اولین فصل از این برنامه، دو خانواده تصمیم می گیرند با هم به بوشهر سفر کنند. آن ها ابتدا مقدّمات سفر را فراهم می کنند و وسایل مورد نیازشان را می خرند، سپس در هر قسمت، بخشی از شهر های بین تهران تا بوشهر را می پیمایند و تجربیات مختلفی از فرهنگ و جغرافیای هر شهر کسب می کنند. بچه ها هم در حد توانشان در کار های سفر به پدر و مادرشان کمک می کنند. می توانید این مستند خانوادگی را از شبکه پویا تماشا کنید.

دالتون ها

دالتون ها

«دالتون ها» از شبکه پویا روایت نقشه های چهار برادر زندانی برای فرار است. «جو» که برادر بزرگ آن هاست، رهبری آن ها را بر عهده دارد و نقشه های فرار از زندان هم توسط جو طراحی می شود. او شخصیت عصبی و خشنی دارد که عامل شکست در نقشه ها را برادر نادان و کوچک خود می داند. در هر قسمت از سریال، با اجرای نقشه ای جدید برای فرار تلاش می کنند؛ اما همیشه نقشه ها نا موفق است و منجر به شکست آن ها می شود.

قصه های کوتاه قبل خواب برای کودکان

کلام آخر

ما در این مقاله فقط برخی از انیمیشن های جذاب را معرفی کرده ایم. برنامه های جذاب دیگری اعم از شب بخیر بچه ها (لالایی و قصه هر شب به مدت نیم ساعت برای خواب راحت کودک شما)، پهلوانان پویا (پهلوانان پویا هر صبح ورزش می کنند و حرکات نرمشی جدید را در کنار مربی خود یاد می گیرند.)، پویش جشن نماز، کار دستی های مهدپویا و...