فروشگاه اینترنتی سبزآبی، نمایندگی انحصاری فروش اینترنتی لباس نوزاد و کودک برندهای تیک تاک و برگ سبز
استایل مناسب برای کودک تپل

استایل مناسب برای کودک تپل

  • 1400/06/28
  • 2792
یکی از مهم ترین چالش هایی که ممکن است برخی از والدین با آن روبرو شوند آن است که لباس مناسب برای کودکان تپل چیست؟

والدین باید چه لباسی برای کودکان چاق تهیه کنند تا ظاهر آن ها چاق تر از آن چه که هست به نظر نیاید؟

ضرورت تشخیص استایل برای انتخاب لباس کودک

یک پدر و مادر علاقمند به مد و فشن و شیک پوشی حتما باید استایل و فرم بدن کودک خود را بشناسد. زیرا سایز و فرم اندام های فوقانی و تحتانی و شناسایی رنگ پوست و چشم و حالت صورت همه در انتخاب لباس کودک موثر هستند.
در حالت کلی والدین باید لباس مناسبی برای جثه فرزندان خود تهیه نمایند تا ظاهر آنها متناسب دیده شود.

در نظر گرفتن فرهنگ جامعه

نکته مهمی کـه باید در شیک پوشی کودک تان رعایت کنید درنظر گرفتن فرهنگ و عرف جامعه ای اسـت کـه در آن زندگی می کنید البته منظور ما ایجاد محدودیت برای کودکان نیست اما درنظر گرفتن فرهنگ جامعه در پوشش باعث می شود کودکان برای حضور در میان مردم اعتماد بـه نفس بیشتری داشته و بتواند ارتباط بهتری با آن ها برقرار نماید و خدایی نکرده مورد تمسخر و اذیت قرار نگیرد.

راحتی و آرامش، اولین اولویت برای انتخاب لباس کودک است

هنگامی که شما قصد خرید لباس مناسب برای کودکان چاق را دارید باید حتما در نظر داشته باشید که لباسی را تهیه کنید که برای کودک تان مناسب باشد.
اولین نشانه ی یک لباس مناسب آن است که برای کودک تنگ یا گشاد نباشد، به خصوص برای کودکان چاقی که ممکن است در نشست و برخاست کمی مشکل داشته باشند. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم که حتما به سایز بندی لباس ها دقت کنید.
یکی از چالش های اساسی والدین در هنگام انتخاب لباس مناسب برای کودکان چاق آن است که هر لباسی را که تهیه می کنند ممکن است برای فرزندان مناسب نباشد و برای او تنگ باشد. در چنین مواردی توصیه می شود که در هنگام خرید حتما خود کودک را نیز همراه داشته باشید.
منظور از راحت بودن لباس آن نیست که حتما لباس به تن کودک گشاد باشد و اندام او را بزرگتر از حالت نرمال نشان دهد، در این حالت نیز نه تنها لباس ظاهر مناسبی ندارد بلکه دارای ویژگی راحتی برای کودک نیز نمی باشد.
شما باید لباسی را انتخاب کنید که برای کودک تان بزرگ یا کوچک نباشد، بلکه اندازه او باشد تا بتواند به راحتی حرکت کند و دچار مضیقه نشود.

لباس هایی با حالت کشسانی را انتخاب کنید

همه ی ما به خوبی می دانیم که کودکان بیشتر از هر کس دیگری در مرحله ی رشد و تغییر قرار دارند، به همین علت نیز ممکن است پس از خرید لباس برای آن ها، سریعا رشد کنند و لباس، دیگر متناسب سایز آن ها نباشد.
این موضوع در کودکانی که کمی چاق هستند نیز بیشتر دیده می شود. لباس مناسب برای کودکان چاق باید حالت کشسانی داشته باشد تا اگر کودکی کمی بیشتر رشد کرد، لباس برای او کوچک نشود و آرامش او را بهم هم نزند. لباس هایی که دارای حالت کشسانی هستند، به دلیل خاصیت کشسانی که دارند با چاق شدن کودک دچار پارگی نمی شوند.
یکی دیگر از مواردی که باید به آن دقت داشته باشید آن است که اگر به دنبال انتخاب شلوار برای کودک تان هستید، لازم است تا علاوه بر در نظر گرفتن حالت کشسانی شلوار، حتما شلواری را انتخاب کنید که کمر ان نیز کشی باشد و یا بند داشته باشد تا بشود ان را با اندازه کمر کودک هماهنگ کرد. در غیر این صورت شلوار های دکمه دار اصلا مناسب برای کودکانی که دارای اضافه وزن هستند نمی باشد.

لباس بچه تپلی

نکات خرید لباس برای دختر بچه های تپل

  • برای دختر بچه ناز و تپل خود لباس های گشاد و بی شکل انتخاب نکنید چون این لباس ها برای هیچ جا مناسب نیستند.
  • لباس هایی که کمر تنگ، آستین پفی، مدل های خیلی چین داری هستند به درد این کودکان نمی خورند. هرچقدر لباس های تنگ تری بپوشانید گردش خون کودک را مختل کرده و او را اذیت می کند.
  • سعی کنید شلوار، دامن و شلوارک هایی را تن آن ها کنید که از قست پشت کش داشته و از قسمت جلو دکمه یا زیپ داشته باشد.
  • لباس های کشی انتخاب کنید مخصوصا برای شلوارهای جین.
  • تلاش نکنید لباس های خانمانه تن او کنید زیرا تفکرات کودک را از سن خودش دور می کنید.
  • اگر قصد پوشاندن بلوز و یا تیشرت را دارید مدل هایی را انتخاب کنید که قد بلند تری دارند و قسمت کمر و شکم را کاملا پوشش میدهند.
  • سعی کنید دامن های خیلی کوتاه تن دختر بچه خود نکنید زیرا دامن های کوتاه اندام او را درشت تر نشان میدهند.
  • لباس های سنگین تن کودک نکنید این لباس ها بسیار آزار دهنده هستند خصوصا وقتی که وزن کودک از حالت عادی خود بیشتر است.
  • از جوراب شلواری ها با طرح ها یا خطوط ریز استفاده کنید زیرا پا را خیلی کشیده تر و یک دست تر نشان میدهند.
  • از کفش ها و صندل هایی استفاده کنید که چسبی با حالت ارتجاعی باشند تا پای کودک را آزار ندهند، به هیچ عنوان کفش پاشنه دار پای فرزند خود نکنید زیرا احتمال آسیب مخصوصا برای کودکان درشت تر بیشتر است.
  • دختر بچه های چاق نباید لباس هایی با آستین باریک، قسمت کمر و پاهای تنگ بپوشند. این لباس ها برای کودکان خوش فرم مناسب است و اندام دخترهای چاق را چند برابر نشان می دهد. در واقع این لباس های برای دختربچه های چاق ناراحت کننده خواهد بود و گردش خون را هم با مشکل رو به رو می کند.
  • اگر دخترتان چاق است یا پاهای کوتاهی دارد، شلوارهای جین یا راسته برای او نخرید. این شلوارها باعث می شود پاهایش چاق تر نشان داده شود.

نکات خرید لباس برای پسر بچه های تپل

  • تلاش کنید بلوز را داخل شلوار نزنید زیرا این کار شکم را بیشتر نشان می دهد.
  • از رنگ های خیلی پررنگ استفاده نکنید و تلاش کنید رنگ لباس ها مقداری تیره تر باشد.
  • تلاش کنید از کمربند زیاد استفاده نکنید و شلوارهای کمر کش تن کودک خود کنید.
  • شلوارهایی که پاچه های گشادی دارند مناسب این کودکان نیستند.
  • بلوزهای مردانه زیاد مناسب نیستند زیرا اگر کمی تنگ باشند بین دکمه ها باز خواهد ماند، پس تیشرت ها گزینه مناسب تری هستند.

باید ها و نباید های انتخاب نهایی لباس مناسب برای کودکان چاق

1 - تلاش کنید از پارچه های لطیف و نرم استفاده کنید زیرا پارچه های خشک برجستگی ها را بیشتر نشان می دهند.
2 - لباس هایی که طرح های بزرگی دارند استفاده نکنید این کار اندام را درشت تر نشان می دهد.
3 - برای اینکه کمتر اذیت شوند از پودرهای بدن مخصوص کودکان استفاده کنید تا هنگام بازی کردن بر اثرعرق کردن اذیت نشوند.
4 - همواره باید لباسی را انتخاب کنید که پوشیدن و درآوردن آن راحت باشد زیرا کودکان مدام در حال جنب و جوش هستند و در طول روز باید لباس خود را عوض کنند. پس یکی از مواردی که راحتی فرزند شما کمک می کند یقه گشاد است اما نه به اندازه که یقه لباس آویزان باشد در حدی که به راحتی سر از آن عبور کند کافی است.
5 - تلاش کنید لباس به گونه ای باشد که دوخت آن تمیز بوده و زیپ و دکمه ها به راحتی باز و بسته شوند تا خود کودک بتواند به راحتی و آسانی لباس را بر تن کند و همچنین بند های اضافه و تزیینات فلزی زیاد روی لباس وجود نداشته باشد زیرا علاوه بر این که کودک را آزار می دهد باعث می شود لباس خیلی سریع بر اثر شست و شو خراب شود و شما مجبور باشید لباس های بیشتری تهیه کنید.

خرید لباس نوزادی از فروشگاه سبزابی بصورت آنلاین و حضوری امکان پذیر است.