فروشگاه اینترنتی سبزآبی، نمایندگی انحصاری فروش اینترنتی لباس نوزاد و کودک برندهای تیک تاک و برگ سبز
چه لباسی مناسب کودک لاغر من است؟

چه لباسی مناسب کودک لاغر من است؟

  • 1400/08/02
  • 2001
باید چه لباسی برای کودکان لاغر تهیه کرد تا ظاهر آن ها لاغر تر از آنچه که هست به نظر نیاید؟

یکی از مهم ترین چالش هایی که ممکن است برخی از والدین با آن روبرو شوند آن است که لباس مناسب برای کودکان لاغر چیست؟

ضرورت تشخیص استایل شیک و مناسب برای انتخاب لباس کودک

یک پدر و مادر علاقمند به مد و فشن و شیک پوشی حتما باید استایل و فرم بدن کودک خود را بشناسد سایز و فرم اندام های فوقانی و تحتاتی و شناسایی رنگ پوست و چشم و حالت صورت همه در انتخاب لباس کودک موثر هستند مثلا کودکانی که کمی چاق تر هستند نباید لباس های خیلی تنگ و اندامی بپوشند و بچه های خیلی لاغر هم نباید خیلی گشاد پوش باشند البته گاهی برای تغییر در ظاهر و سبک پوشش بر هم زدن این اصول ایرادی ندارد اما در کلیت امر باید رعایت گردد.

نظافت شرط اول زیبایی و شیک پوشی

نظافت شرط اول زیبا بودن است و کوچک و بزرگ هم ندارد بنابراین اگر می خواهید کودکتان زیبا به نظر برسد بهتر است ابتدا به نظافت او اهمیت دهید و از همان کودکی به او حمام کردن، شستن دست و صورت، مسواک زدن، تمیز نگه داشتن ناخن ها و.. را بیاموزید زیرا هیچکس کودک کثیف را دوست ندارد.

نظر کودک

برای انتخاب لباس کودک به فرزند تان هم اعتماد کنید و خودرای نباشید استفاده از نظرات کودکان در لباس پوشیدن کمک می کند که اعتماد به نفس و عزت نفس آن ها شکل گرفته و بتوانند در اینده تصمیمات مهم تر را راحت تر بگیرند اینکه شما به تنهایی و بدون نظر آن ها برایشان لباس انتخاب کنید به این معنی است که به سلیقه آن ها اعتماد ندارید و این موضوع باعث سرخوردگی و کاهش اعتماد به نفسشان می شود البته همه این مطالب در مورد کودکانی است که به سن تشخیص رسیده اند و می توانند در انتخاب تن پوش خود دخالت کرده و نظر بدهند. به یاد داشته باشید نظر کودک تان از مد و شیک پوشی مهم تر است.

راحتی کودک

هرچند لباسی بسیار زیبا و مدرن و شیک باشد، باید دقت کنید که لباس راحتی نیز باشد. از کودک خود در این باره بپرسید که آیا در این لباس جدید راحت است یا خیر. درست است که توصیه می کنیم برای مثال پسر لاغر بهتراست کت بپوشد اما ممکن است کودک شما با کت احساس راحتی نداشته باشد.
منظور از راحت بودن لباس آن نیست که حتما لباس به تن کودک گشاد باشد و اندام او را بزرگتر از حالت نرمال نشان دهد، در این حالت نیز نه تنها لباس ظاهر مناسبی ندارد بلکه دارای ویژگی راحتی برای کودک نیز نمی باشد.
شما باید لباسی را انتخاب کنید که برای کودک تان بزرگ یا کوچک نباشد، بلکه اندازه او باشد تا بتواند به راحتی حرکت کند و دچار مضیقه نشود.

نکاتی برای لباس کودکان لاغر

  • _به کودکان لاغر، لباس تیره نپوشانید. لباس های تیره می توانند جثه ی کودکان شما را لاغرتر از حالت عادی نشان دهند. رنگ های روشن و آبی روشن مناسب ترین انتخاب ها است. از طیف رنگی های متفاوت استفاده کنید.
  • - لباس های راه راه و یا لباس هایی که دارای طرح عمودی می باشند، کودک شما را بسیار لاغر تر از آنچه هستید نشان می دهند. این نوع لباس ها معمولا اندام انسان را نیز به حالت عمودی تر جلوه میدهند و همین موضوع نیز باعث می شود تا کودک در ظاهر بسیار لاغر تر ازآنچه هستند، دیده شوند.
  • - برای دختران لاغر لباس های چین دار و دامن های پفی نیز می توانند انتخاب بسیار مناسبی باشند. این نوع لباس ها معمولا باریکی اندام کودک را پوشش می دهند و سبب می شوند تا چهره کودکان و اندام ان ها دارای جذابیت کودکانه بسیار فوق العاده ای شود.
  • - پوشیدن کت را برای پسر لاغر جدی بگیرید. انتخاب یک کت مناسب شانه های کودک تان را کشیده تر و دور شکم ش را باریک تر نشان می دهد. همچنین وجود بالشتک ها در قسمت شانه ی کت، شانه های کودک را سربالا و کشیده تر نشان می دهد.

لباس کودک لاغر

  • - بهتر است کودکان لاغر چند لایه لباس بپوشند. افزوده شدن هر لایه لباس، کودک شما را پُرتر نشان می دهد. شاید یک لایه لباس به تنهایی تأثیر چندانی نداشته باشد. ولی وقتی چند لایه لباس روی هم قرار بگیرد، تغییر چشمگیری در اندام کودک تان به وجود می آید. نکته ی مهم این است که چند لباس کلفت را روی هم نپوشید!
  • - لباس های جذب برای کودکان لاغر مناسب نیستند. نکته ی قابل توجه دیگری که باید افراد به آن توجه داشته باشند آن است که لباس های جذب اصلا برای افراد لاغر مناسب نمی باشند و اندام های آنان را بسیار باریک تر و کوچ کتر از آنچه واقعا هستند، نشان می دهد. لباس مناسب برای کودکان لاغر باید به نحوی باشند که به بدن ان ها نچسبند و اندام آن ها را باریک تر نشان ندهند.
  • - از پوشیدن لباس هایی که کودک شما را ضعیف نشان می دهند، خودداری کنید. پوشیدن لباس های گشاد کودک تان را از لحاظ جسمی ضعیف تر نشان می دهد. بسیاری از والدین گمان می کنند با پوشیدن لباس گشاد برای کودک شان می توانند ضعف اندام او را مخفی کنند و قوی تر به نظر بیایند. در حالی که این باور غلط است.
  • - از اکسسوری های ظریف، کراوات و پاپیون برای کودک تان استفاده کنید تا لاغری او چندان به نظر نرسد.

آراستگی موها و تاثیر آن در شیک پوشی کودکان

شیک پوشی فقط به انتخاب لباس های خوب و متناسب محدود نمی شود بخشی از خوش فرمی به سلامت پوست و شادابی آن و اراستگی موها مربوط شده و باید رعایت گردد. پوست بچه ها را همیشه مرطوب و شفاف نگه دارید و از ضد آفتاب برای آن ها استفاده کنید ضمن انکه به بهداشت آن ها هم باید به موقع رسیدگی شود.

نکته پایانی

به کودک خود برچسب لاغر بودن یا چاق بودن نزنید. به کودک خود یاد دهید که اندام خودش را دوست داشته باشد. ذهن کودک خود را درگیر شیک پوشی و لباس نکنید. لباس های خانگی با برند های تیک تاک و برگ سبز را می توانید از فروشگاه سبزابی تهیه کنید.