فروشگاه اینترنتی سبزآبی، نمایندگی انحصاری فروش اینترنتی لباس نوزاد و کودک برندهای تیک تاک و برگ سبز
انواع پارچه چهارخانه و لباس کودک

انواع پارچه چهارخانه و لباس کودک

  • 1402/01/28
  • 1266
خرید پارچه چهارخانه یا خرید لباس نوزادی با طرح چهارخانه برای علاقه مندان به این طرح بسیار دلنشین است. بهتر است نام های هر طرح چهارخانه را بدانید.

با استفاده از طرح های مختلف پارچه چهارخانه می توان لباس های جذابی تهیه کرد. البته لازم به ذکر است این پارچه بیشتر برای دوخت شومیز و کت استفاده می شود. همچنین می توان این طرح پارچه را در دوخت شلوار، دامن و کت و شلوار هم به کار برد.

پارچه های چهار خانه و فصل زمستان

می توانید با استفاده از پارچه های چهارخانه به استایل زمستانی خود جذابیت زیادی ببخشید. همچنین در فصل بهار و تابستان نیز می توانید با اندکی خلاقیت استایل خود را متفاوت تر از همیشه جلوه دهید.

انواع پارچه چهارخانه

تاریخچه پارچه چهارخانه

اولین مدل این پارچه در سال 1700 میلادی و در اسکاتلند تولید شد. با شروع مهاجرت اسکاتلندی ها به آمریکا، این طرح پارچه مورد توجه آمریکاییان نیز قرار گرفت. در اواخر دهه 1940 میلادی، با اینکه این مدل از پارچه، یک پارچه مردانه به حساب می آمد در دوخت پیراهن های زنانه نیز مورد استفاده قرار گرفت. و بعد از این دوران، طرح چهار خانه یا شطرنجی نه تنها برای لباس بلکه روی صندلی ماشین، کفش، کاغذ کادو و حتی کاغذ دیواری چاپ می شد. بعد از گذشت سال ها پارچه چهارخانه جزو محبوب ترین پارچه ها هستند.

انواع پارچه چهارخانه

باربری

پارچه چهارخانه تارتان Tartan یا اسکاتلندی

پارچه تارتان Tartan یاپارچه پیچازی اسکاتلندی جزو اولین طرح های پارچه چهارخانه محسوب می شود. در این طرح از خطوط عمودی و افقی با ضخامت های مختلف استفاده می شود. این خطوط متقاطع در کنار هم چهار خانه های کوچک و بزرگی ایجاد می کنند. چهارخانه تارتان یک طرح شیک با رنگ بندی های خاص و متنوع است. این پارچه برای دوخت بارانی، پالتو، شلوار و لباس های رسمی مناسب است. چهارخانه باربری Burberry یکی از معروف ترین مدل های پارچه چهارخانه تارتان است. برند باربری از پارچه هایی با زمینه کرم و خطوط قرمز و مشکی استفاده می کند. در ابتدا این پارچه چهارخانه به عنوان آستر ترنچ کت های باربری مورد استفاده بود. پس از مدتی این پارچه چهارخانه خاص و فوق العاده تبدیل به امضای برند باربری شد.

گینگهام

چهارخانه گینگهام Gingham

یکی از پر کاربردترین پارچه های چهارخانه مدل Gingham است. چهارخانه گینگهام در اواسط قرن 18 در منچستر انگلستان ارائه شد. معمولا این طرح چهارخانه با طرح شطرنجی اشتباه گرفته می شود. در طراحی این مدل از خانه های شطرنجی کم رنگ و پرنگ همراه با خانه هایی به رنگ زمینه استفاده می شود. این طرح معمولا بر روی پارچه های پنبه ای و یا پنبه و پلی استر چاپ می شود. طرح های درشت گینگهام برای دوخت دامن، شلوار و لباس های فانتزی مناسب هستند. در حالیکه چهارخانه ریز گینگهام بیشتر مناسب دوخت شومیز و مانتو می باشد.

شطرنجی

پارچه چهارخانه شطرنجی

چهارخانه شطرنجی از دو رنگ سفید و مشکی تشکیل می شود و به همین دلیل به آن شطرنجی می گویند. در مقایسه با طرح گینگهام، این مدل تنها دو رنگ دارد و ابعاد خانه های آن نیز از چهارخانه گینگهام کوچک تر است. این مدل نیز معمولا روی پارچه های پنبه ای چاپ می شود. از چهارخانه شطرنجی در دوخت شومیز، دامن، شلوار استفاده می شود.

چهارخانه مادراس

پارچه چهارخانه مادراس

تاریخچه چهارخانه مادراس Madras به هند بر می گردد. در طراحی این پارچه چهارخانه رنگ های شاد به کار می رود به همین دلیل بسیار محبوب است. رنگ های محرک آن یادآور روزهای گرم و شاد تابستان می باشد. این مدل از چهار خانه برای دوخت لباس های خنک تابستانی مناسب است. همچنین برای دوخت مانتو های اور سایز و پیراهن های ساحلی، شال و روسری نیز استفاده می شود.

لباس نوزادی طرح خرس

پنجره ای

چهار خانه پنجره ای Window pane Check

این مدل همان طور که از اسم آن مشخص است طرحی شبیه پنجره دارد و از خطوط ظریف برای ترسیم چهارخانه های آن استفاده می شود. بر روی پارچه های مختلفی از جمله لینن و فاستونی این طرح اجرا می گردد. پارچه لینن برای دوخت لباس های خنک بسیار مناسب است.

چهارخانه پنجره ای ریز حالت رسمی تری دارد به همین دلیل برای لباس های رسمی روزمره مناسب است. چهارخانه پنجره ای بزرگ، فانتزی تر هستند و برای دوخت دامن و شلوار استفاده می شوند.

طرح پیچازی

چهارخانه پیه دو پل یا هوندز توث Houndstooth

مدل houndstooth یا پیچازی به سختی در دسته طرح های چهارخانه قرار می گیرد. نام فرانسوی این پارچه پیه دو پل است و در انگلیسی به آن هوندز توث یا شپردز چک گفته می شود. مدل هوندز توث الهام گرفته از فرم دندان های سگ شکاری می باشد. این پارچه معمولا در دو رنگ سفید و مشکی تولید می شود. با توجه به طرح خاص و رنگ کاربردی چهارخانه پیه دو پل، در تولید اکسسوری و آیتم های استایل نیز استفاده می شود.

گلن

چهارخانه گلن، پرنس دوگال یا پرنس ولز Glen or Prince of Wales

این طرح جزو ترندهای محبوب در سال های اخیر بوده است. محبوبیت این طرح به قرن 19 میلادی و سلطنت پرنس ولز بر می گردد. در طراحی آن به طور معمول از زمینه خاکستری و طرح های مشکی و در بعضی موارد از خطوط رنگی پراکنده استفاده می گردد. از جمله موارد پر طرفداری که با این پارچه دوخته می شوند، شلوارهای پیله ای، پالتوهای ساده و بدون دکمه می باشند. از پارچه گلن می توان برای دوخت مانتو، پیراهن مجلسی با فرم رسمی و کت و شلوار زنانه نیز استفاده کرد.

  • کدام طرح چهارخانه ما را خوش اندام تر می کند؟
  • طرح های چهارخانه عریض فرم اندام را لاغرتر و کشیده تر نشان می دهند.
  • پارچه های چهارخانه نازک با طرح ریز، فرد را تپل تر نشان می دهد.
  • پارچه های ضخیم با چهارخانه های بزرگ یک انتخاب مناسب برای لباس های بیرون از خانه هستند. (کت های زمستانی)
  • کدام طرح های چهارخانه برای استایل های خانم ها و آقایان مناسب است؟
  • پارچه ی چهارخانه گلن یا هوندزتوث به خاطر کلاسیک بودنشان، برای کت و شلوار و استایل های رسمی مناسب هستند.
  • برای استایل های کژوال، طرح های چهارخانه تارتان، گینگام و پنجره ای مناسب هستند و در دوخت کت، بلوز، روسری، دامن و پیراهن استفاده می شوند.

حال پس از اینکه در زمینه طرح چهارخانه اطلاعات کافی را به دست آوردیم در ادامه به بررسی و معرفی چند لباس نوزادی با طرح چهارخانه می پردازیم.

خرید لباس نوزادی

لباس نوزاد و کودک پسرانه طرح زرد شطرنجی برند برگ سبز

این مدل برای گروه سنی 3-1 سال و در سه سایز 4 ( 18-12 ماه)، سایز 5 (24-18 ماه)، سایز 6 (36-24 ماه) موجود می باشد. در طرح زرد شطرنجی برند ما، دو رنگ متضاد سرمه ای و زرد در طیف های مختلف به صورت چهار خانه کنتراست ویژه ای ایجاد کرده اند. آستین های تمام زرد و تکه های پایین تنه سرمه ای، خاص بودن این طرح را بیشتر کرده است. یک جیب کوچک با رنگ سرمه ای روی بلوز ها طراحی شده تا پسر کوچولوی ما شکلاتش را در آن مخفی کند. جنس نخ پنبه و چاپ گیاهی پارچه ها ضد حساسیت بوده و کاملا با پوست فرزند شما مهربان است.

خرید لباس نوزادی

لباس نوزاد و کودک پسرانه طرح فیل برند تیک تاک

این مدل برای گروه سنی 3-1 سال و در سایزهای 6 5 4 موجود می باشد. لباس طرح فیل با رنگ های سرمه ای و سفید و رنگ مکمل زرد فسفری با وجود تنوع کم در رنگ، بسیار شاد و زیباست، فیل کوچکی که روی لباس با زمینه شطرنجی طراحی شده جذابیت آن را بیشتر کرده است. از مزایای این مدل دکمه ی کوچکی است که کنار یقه برای تعویض راحت تر لباس در نظر گرفته شده است. همچنین پارچه نخ پنبه و چاپ گیاهی این طرح باعث شده تا کاملا ضد حساسیت باشد.

خرید لباس نوزادی

لباس نوزاد و کودک پسرانه طرح گوچی برند تیک تاک

لباس طرح گوچی بصورت ست بلوز و شلوار در دو گروه سنی زیر یک سال (سایز 0-1-2-3) و بالای یک سال (سایز 6-5-4) موجود می باشد. این مدل آستین بلند و کوتاه همراه با شلوار می باشد. آستین بلند و کوتاه این مدل به رنگ طوسی می باشد که در پس زمینه ی آن آرم گوچی به صورت چهارخانه چاپ شده است، قسمت جلویی لباس از زیر یقه دو دکمه قرار گرفته تا تعویض لباس راحت تر شود، سه خط مشکی و قرمز در زیر دکمه ها جذابیت لباس را دو چندان کرده است.

خرید لباس نوزادی چهارخانه

لباس نوزاد و کودک پسرانه طرح چهار خانه رنگی برند تیک تاک

مدل چهارخانه رنگی نیز در دو رده ی سنی زیر یکسال و بالای یک سال و در انواع مختلف سرهمی، شورت عینکی، پیشبند، آستین بلند و کوتاه همراه با شلوار موجود می باشد. یک جیب کوچک زیبا در قسمت بالاتنه لباس دی ه می شود. رنگ های قرمز، آبی، زرد و طوسی این طرح بسیار شاد و چشم نواز است. جنس پارچه از صدرصد پنبه می باشد و با مواد گیاهی چاپ شده است و به پوست کودک شما آسیب نمی رساند. پارچه شلوار از سه نخ، ریز بافت درهم تنیده شکل گرفته است که ست مناسبی برای تکه های بالا در نظر گرفته شده است.

خرید لباس نوزادی طرح خرگوش

حرف آخر

یکی از جذاب ترین ترندهای پاییز و زمستان طرح های چهارخانه می باشد. استفاده از طرح های چهارخانه فرزند شما را سرزنده تر و شاداب تر نشان می دهد. اما فراموش نکنید که، طرح های چهارخانه نه تنها باید با سایر لباس ها ست باشد بلکه باید به خود کودک شما هم بیاید. طرح چهارخانه یک طرح همیشگی است که با تنوع زیاد در دسترس همه می باشد.