فروشگاه اینترنتی سبزآبی، نمایندگی انحصاری فروش اینترنتی لباس نوزاد و کودک برندهای تیک تاک و برگ سبز
مراحل رشد نوزاد در 6 ماهگی

مراحل رشد نوزاد در 6 ماهگی

  • 1401/10/30
  • 608
در شش ماهگی به بعد هم رشد فیزیکی و هم رشد افکاری را در کودکان خواهید دید که ما در این مقاله به این تغییرات در ماه ششم رشد کودک می پردازیم. با ما همراه باشید.

دیدن رشد کودک برای پدر و مادر، از لحظه تولد تا سال های نوجوانی و بعد از آن تجربه شیرین تکرار نشدنی است. پس بعد از اینکه از شرایط رشد کودکتان اطمینان پیدا کردید، به لحظه های که به سرعت رد می شوند و دیگر کودکان به آن لحظه ها بر نمی گردد نگاه کنید، خاطره بسازید و لذت ببرید.

با وجود پیچیدگی های ظاهری، رشد کودکان روندی پایدار و قابل پیش بینی دارد و هر پدر و مادری را به صرافت می اندازد که مراقب مسایل رشدی فرزند خود باشد و هرگونه عامل ناخواسته و تاثیرگذار که جلوی رشد کودکش را می گیرد از بین ببرد. همان طور که هر انسانی منحصر به فرد است، سرعت رشد هر کودک نیز خاص خود او است و در واقع طیف وسیعی از الگوهای رشد وجود دارد. کودک از روز اول که به دنیا می آید تا شش ماهگی تغییراتی در چهره و رشد فیزیکی ظاهرش چشمگیر است و در شش ماهگی به بعد هم رشد فیزیکی و هم رشد افکاری را در کودکان خواهید دید که ما در این مقاله به این تغییرات در ماه ششم رشد کودک می پردازیم. با ما همراه باشید.

تغییرات هفته اول از شش ماهگی کودک

تمرکز روی صداها

کودکان در این مرحله از رشد به صدا ها عکس العمل سریع نشان می دهد و به محض شنیدن صدای کلید و یا جغجغه با نگاهی پر از کنجکاوی به سمت صدا بر می گردند.

تشخیص نامش

اکثر کودکان در این سن با نام خودشان آشنا هستند و به محض شنید نام خودشان به سمت صدا برمی گردند و حتی ممکن است با شما تماس چشمی برقرار کنند.

احساسات رو به رشد

احساسات کودک شما در این هفته خیلی ساده است و می تواند رضایت و یا خشم خود را به شما وضوح نشان دهد و حتی به شما بفهماند چه زمانی بی حوصله و چه زمانی خوشحال است.

شما هم می توانید با شکلک درآوردن و کارهایی از این قبیل او را بخندانید. کودک همچنین وابستگی شدیدی به شما نشان می دهد. مثلاً وقتی دوست دارد او را بغل کنید دست هایش را بلند می کند و با خارج شدن شما از اتاق شروع به گریه می کند. همچنین ممکن است شما را ببوسد و نوازش کند.

نوزاد 6 ماهه

تغییرات هفته دوم از شش ماهگی کودک

نگه داشتن شیشه شیر

این هفته کودک با آگاهی کامل از اینکه می تواند شیشه شیر را نگه دارد سعی در نه داشتن شیشه شیر خودش می کند. شما می توانید شیشه را به دست او دهید و از این لحظه شیرین اولین مسئولیت پذیری و استقلال کودکتان لذت ببرید. اما هرگز کودکتان را در این حالت رها نکنید. ممکن است در این حالت خوابش ببرد و شیر زیاد در دهانش منجر به خفگی یا پریدن آن در گلویش شود.

علت دیر راه رفتن کودک

شروع علائم آمادگی برای خوردن غذای کمکی

هنگامی که چیزی روی زبان کودک قرار می گیرد، او دیگر کمتر زبانش را بیرون می دهد این نشانه ای برای آمادگی شروع غذای کمکی است و علامت دیگری که آمادگی برای خوردن غذای کمکی نشان می دهد علاقه بیشتر به غذاهایی است که شما و دیگران می خورید. نباید عجله کنید و برای شروع غذا خیلی آرام پیش بروید. افزودن غذاهای کمکی به رژیم غذایی کودک زودتر از موعد مناسب می تواند خطر ایجاد آلرژی غذایی را نیز بالا ببرد.

نشستن بدون کمک شما

کودک شما می تواند از حالت دمر به حالت نشسته تغییر حالت دهد اما باز هم لازم است برای پشتیبانی نزدیکش بمانید. هرگز کودک را با وجود بالشت های کمکی به حال خودش رها نکنید او ممکن است از رو بالشت رد شود و ناگهان تعادلش برهم بخورد، پس شش دانگ حواستان در این سن باید به کودکتان باشد.

اضطراب حضور غریبه

اکثر کودکان در این مرحله از رشد از حضور بعضی غریبه ها و حتی بعضی از آشنایان ابراز غریبگی می کنند او ممکن است مضطرب شود و به شما بچسبد و اگر یک غریبه به طور ناگهانی به او نزدیک شود ممکن است گریه کند.

سعی کنید وقتی در آغوش شخص دیگری گریه می کند احساس خجالت نکنید، بلکه فقط او را پس بگیرید و در آغوش خودتان آرامش کنید. به دوستان و خانواده خود نیز بگویید که با حرکات آهسته و نرم به کودکتان نزدیک شوند. تا کودک او را بپذیرد. فقط به یاد داشته باشید که او به صبر و درک شما برای گذشتن از این مرحلهٔ بسیار مهم رشد نیاز دارد. پس او را از معاشرت نترسانید فقط کنارش باشید.

سلامت چشم ها

لازم است پزشک چشم های کودکتان را معاینه کند، زیرا ساختار و هم ترازی چشم ها، توانایی کودک برای حرکت دادن درست چشم ها و علائم عارضه های مادرزادی یا مشکلات دیگر چشم های کودکان شیرخوار باید به موقع بررسی شود.

لباس نوزاد شش ماهه

تغییرات هفته سوم از شش ماهگی کودک

درک و تشخیص بهتر

کودک شما می تواند یک شی را در حینی که از دید او خارج می شود دنبال کند. همچنین اگر او را نزدیک به یک شی نگه دارید، ممکن است به سمت آن خیز بر دارد و وقتی به آن رسید به سراغ شی بعدی که دورتر از دسترسش است برود. شروعی برای بازی قایم موشک. جالب است بدانید حالا وقت آموزش رنگ های با طیف ملایم تر است را می توانید شروع کنید مثلا فرق آبی کم رنگ با آبی پرنگ را می توانید با تکرار به او بیاموزید.

فشار محیط و افراد

فشار محیط و افراد در مکان های مانند فروشگاها ممکن است کودک را به اعتراض وا دارد مناظر، صداها، بوها و افراد غریبه ای که ناگهان زیاد نزدیک و صمیمی می شوند می تواند برای برخی کودکانِ حساس فشارآور باشد. باید توجه کنید که زیاد زمان ندارید با شکلک های خنده دار یا خواندن یک شعر کودکانه حواسش را پرت کنید. چیزی برای نگه داشتن و دهان زدن به او بدهید.

کشف رابطهٔ علت و معلولی

به تدریج کودک درک می کند اقدامات ساده نتایجی دارند، بازی های کوچکی را شروع می کند. او ممکن است اشیا را بیندازد، فقط برای تماشای اینکه شما آن ها را بردارید یا برای اینکه ببیند که چگونه و کجا می افتند.

چگونه بدن را بعد از زایمان به حالت اول برگردانیم؟

تغییرات هفته چهارم از شش ماهگی کودک

برسی و کاوش با دست ها

وقتی کودک انتقال اشیا از یک دست به دست دیگر را یاد می گیرد، یک دنیای جدید کشف می کند، زیرا او اکنون دو دست برای بازی و سرگرمی دارد.

در این مرحله کودک خیلی تمایل به دست گرفتن قاشق نشان می دهد تلاش می کند و مرتب قاشق را در دستانش جابه جا می کند پرت می کند و دوباره تقاضای به دست آورد قاشق را می کند. باید صبور باشید و از کثیف شدن لباس هایش عصبانی و ناراحت نشوید. اجازه دهید کودک دنیا و اشیا اطراف خود را بشناسد.

هرگاه بازی و غذای او تمام شد اقدام به تعویض لباسش کنید. لباس های نخ پنبه بهتر شسته می شوند، می توانید برای تهیه این البسه از سایت سبز آبی خرید بفرمایید، لباس نوزاد پسر و هم لباس نوزاد دختر سایز 6 ماهگی سایز 2 (6 تا 9 ماه) است را می توانید سفارش دهید کافیست در سایت سبز آبی با برند تیک تاک و برند برگ سبز آشنا شوید و حس خوب خرید لباس نوزادی خوبی را تجربه کنید.

گفت وگو و همهمه کودکی

مهارت های ارتباطی او نیز به سرعت در حال رشد است و شما این کلمات نامفهوم و تغییرات تن صدایش می بینید. اصوات کودک می تواند نگرش یا واکنش های او مثل شادی، اشتیاق یا حتی رضایت از حل یک مشکل را نشان دهد.

حدود نیمی از کودکان کلمات نامفهومی را با تکرار چندباره یک هجا تولید می کنند، مثل با، دا، ما و یا ترکیبات حروف صدادار و بی صدا. برخی از آن ها حتی یک یا دو هجای دیگر را اضافه می کنند و اصوات پیچیده تری می سازند.

در آخر بگویم که هرگز فراموش نکنید کودک شما سریع تر از دید شما عمل خواهند کرد پس شش دانگ حواستان به کودکتان باشد تا بتوانید به موقع او را از خطرات احتمالی برهانید. منبع این مقاله از مقاله های سایت مادر شو می باشد.